Trei nutrienti esentiali pentru femei

Secrete 14.03.2016

O femeie frumoasa trebuie sa fie inainte de toate sanatoasa. Orice carenta esentiala de nutrienti se vede pe pielea noastra si in comportamnet. De exemplu, o lipsa majora de fier duce la oboseala, stare de surescitare si lipsa de energie. Lipsa acidului folic din alimentatie se vede imediat pe ten. Iata care sunt cei mai importanti 3 nutrienti care nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia unei femei:

 

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Calciul
 
Un consum adecvat de calciu ajuta la pastrarea sanatatii oaselor, iar in cazul femeilor mai in varsta, reduce riscul fracturilor. Femeile intre 19 si 50 de ani (inclusiv gravidele si cele care alapteaza) au nevoie de 1000 de miligrame de calciu pe zi, conform Institutului de Medicina. Femeile peste 50 de ani, au nevoie de 1200 de miligrame de calciu pe zi. Aceasta cantitate de calciu ar trebui sa o consumi in primul rand din alimentatie. De multe ori acest lucru nu este posibil asa ca si suplimentele de calciu sunt admise, impreuna cu cele de vitamina D care ajuta la absorbtia calciului in oase.
 
Acidul folic
 
Toate femeile de varsta fertila ar trebui sa consume 400 de micrograme de acid folic pe zi. Acidul folic ajuta la protectia impotriva defectelor din nastere numite defecte de tub neural care includ si spina bifida. Daca nu poti fi sigura ca ca iti asiguri aportul suficient de fier din alimentatie (legumele cu frunze verzi si fasolea reprezinta cea mai buna sursa), ar trebui sa iei niste multi vitamine ce contin aproximativ 400 de micrograme de acid folic.

Fierul
 
Inainte de varsta de 50 de ani, ar trebui sa consumi zilnic 18 miligrame de fier. O dieta zilnica obisnuita contine o multime de fier provenind atat din carne cat si din cerale si legume. Dar chiar si asa, cu o dieta echilibrata, femeile care se afla la menstruatie sau cele insarcinate se pot confrunta cu o deficienta de fier, la fel ca si cele vegetariene sau sportivii de performanta. Daca te incadrezi in vreunul dintre aceste grupuri, ar trebui sa iei suplimente cu fier, evident dupa ceri sfatul medicului.
 
 
 

 

 
Tags:
nutrienti
esentiali
femei
dieta
slabire
sanatate
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Aboneaza-te la RSS
1 Comentarii
  • Carmen
    1. Carmen 15.03.2016 00:47

    Sa nu uitam de cele trei elemente esentiale: Ca, acid Folic si Fe. Se pot consuma din hrana sau din suplimente. Nou si special! 100-285 de euro lunar! Castigati bani din prima luna! Selectam, urgent, oameni seriosi si foarte interesati sa colaboreze cu noi in timpul liber sau full-time, la alegere, intr-o activitate foarte usoara, cu castiguri de 100 de euro lunar (part-time) sau 285 euro lunar (full-time), chiar din prima luna. Pentru a afla detalii complete trimiteti un mesaj cu textul "INFO" la adresa de email: carmenpasa2001@yahoo.com

Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare