Trucuri pentru mic dejun la minut in fiecare zi

Alimentatie 05.10.2018 dietetik
Stim deja cat este de importanta masa de dimineata, dar cine mai are timp pentru ea? Mancam mereu pe fuga mancaruri nesanatoase sau nu mancam nimic toata ziua si ajungem sa consumam la cina calorii cat pentru toata ziua. Nu este de mirare ca obezitatea a devenit o problema tot mai des intalnita in societatea actuala. Din pacate, cele mai multe persoane nu stiu ca micul dejun poate fi cea mai consistenta si bogata masa a zilei daca chiar isi doresc acest lucru si asta fara sa aiba mustrari de constiinta din cauza caloriilor care se pot depune. 
 
Specialistii ne asigura de acest aspect si totul se explica prin faptul ca avem nevoie de energie mai ales in prima parte a zilei, asadar corpul se va folosi de cea mai mare parte a caloriilor si nu vor apuca sa se transforme in grasime subcutanata. Acestea fiind spuse ne-am gandit sa-ti facem viata mai usoara avand un stil de viata cat mai sanatos, asa ca iti vom prezenta niste trucuri ca sa nu sari niciodata peste micul dejun.
 
Mai este un avantaj de a lua micul dejun si anume ca vei manca mult mai putin pe parcursul  zilei, iar la cina te vei putea multumi si cu ceva mai light si intr-o cantitate relativ mica. Sunt pasi importanti spre un stil de viata sanatos si o silueta de vis pe care ti-o poti mentine toata viata fara a te simti stresat sau frustrat. In sfarsit slabirea nu mai este o corvoada daca stii cum sa privesti lucrurile. 
 
Ne-a inspirat mult stilul de viata sanatos al strainilor si am observat ca moda prepararii meniurilor devine din ce in ce mai populara. Orice dieta devine mai usoara, orice cura de detox si chiar sa ai un regim alimentar sanatos in permanenta fara a sari peste mese sau a trisa cu alimente nesanatoase. Este vorba despre conceptul de “meal prep”, care presupune sa-ti pregatesti mesele dinainte. Exista alimente care pot fi combinate in moduri diverse fara sa curga, sa-si schimbe culoarea sau gustul si rezista si cateva zile daca este cazul.
 
 
Pentru ca este vorba de micul dejun si nu de meniuri pentru toata saptamana, iti vom propune sa pregatesti mesele matinale seara intr-un mod cat mai lejer. Nu va trebui sa gatesti vase pline ochi de mancare si sa stai in picioare mult timp in acest sens. Vei observa pe propria pielii ca sfaturile noastre chiar iti vor usura viata:
 
1.Pregateste-ti pahare sau caserole mari cu iaurt. Iti sugeram iaurtul grecesc cu putine calorii sau degresat pe care sa-l combini cu tot felul de fructe, nuci, migdale, seminte, cereale, pseudo-cereale sau indulcitori naturali. Poti folosi chiar si verdeturi sau diverse trufandale. Iti poti pregati 7 pahare mari sau 2-3 caserole care sa-ti ajunga o saptamana intreaga in fiecare dimineata.
 
 
2.Alege smoothieuri care inlocuiesc mesele copioase.Pare greu de crezut dar se poate, iar veganii sunt cel mai bun exemplu in acest sens. Invata sa prepari smoohtieuri complexe, dar din ingrediente  naturale, iar secretul este sa-ti pregatesti 7 sticle sau pahare ca sa ai pe toata saptamana dimineata.
 
3.Prepara rapid tavi intregi de batoane proteice din seminte de quinoa, hrisca, seminte de chia, fulgi de ovaz, etc. Nu necesita incalzire si le poti taia in ce marimi si forme doresti ca sa te servesti in fiecare dimineata.
 
4.Poti gati chiftele din carne slaba sau legume. Cele mai populare chiftele in randul veganilor sunt cele din dovlecei si cartofi cu verdeturi. Rezista zile bune in frigider in caserole inchise ermetic si pot fi combinate cu tot felul de salate si sosuri light.
 
5.Sa ai mereu in casa tortillas sau pite. Le poti rumeni la tigaie inainte de utilizare, iar cand esti in pana de idei sau vrei ceva rapid, gustos si consistent poti umple o pita cu legume crude, gatite la grill, marinate sau fierte la aburi cu tot felul de sosuri light si verdeturi.
 
 
6.Clatite americane care sunt la moda mereu si sunt cele mai sanatoase si consistente pe care le poti manca. Avantajul este ca indiferent ca se intaresc dupa cateva zile pot fi inmuiate cu indulcitori naturali, sosuri si salate. Iti sugeram clatitele americane, inspirate din brunch-ul american.
 
7.Budinca din seminte de chia, iaurt si fructe – 7 borcane mici.
 
 
8.Briose din fulgi de ovaz – cate una in fiecare zi.
 
9.Sosuri precum salsa guacamole sau salsa caliente. Merg perfect la crostini si bruschete.
 
 
 

 

Tags:
mic dejun
mic dejun la minut
trucuri pentru mic dejun in fiecare zi
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare