Trucuri sa nu te ingrasi de sarbatori, mancand orice

Experiente 10.12.2018 dietetik
Multi dintre noi asteapta sa se bucure de sarbatori alaturi de rude si prieteni si sa-si mai ia gandul de la activitatile stresante de zi cu zi, dar in acelasi timp ne gandim si ca distractia sau placerile costa, mai ales cele culinare. Trebuie sa recunoastem ca bucataria romaneasca de sarbatori este absolut delicioasa, dar din pacate mult prea consistenta. Nu mai mentionam ca dupa o perioada lunga de post incep sa apara poftele si vei fi tentat sa mananci din absolut orice ai la indemana.
 
Dupa sarbatori ajungi la concluzia ca ai dureri abdominale, crampe la stomac, usturime la stomac, senzatia de greutate, te simti obosit si cu cateva kilograme bune in plus. Dar daca ti-as spune ca se poate sa mananci tot ce vrei de sarbatori fara ca silueta sa aiba de suferit si sa nu simti nici un fel de frustrare? Ei bine, ca sa afli secretele trebuie sa citesti cu atentie randurile urmatoare.
 
Cand  mananci prea mult de sarbatori dupa o perioada de post in care ai consumat doar mancare light si sanatoasa, stomacului ii va fi greu sa se obisnuiasca cu prea mult deodata. Sigur iti sunt cunoscute sutele de cazuri de la urgenta din cauza mancatului peste masura si nu cred ca vrei sa fii unul din ele. 
 
Este bine sa tii cont de anumite aspecte de sarbatori nu doar pentru a-ti mentine silueta, ci si pentru a fi o persoana sanatoasa, asa ca iti propunem urmatoarele lucruri de pus in practica:
 
 
1.In primul rand trebuie sa ai mare grija la consumul de alcool. Nu doar ca imbatraneste pentru ca deshidrateaza pielea, ci lezeaza intreg organismul. Incetineste toate organele si implicit toate procesele din corp. Digestia va fi incetinita, la fel si tranzitul intestinal si nu vei elimina complet resturile de mancare, incetineste metabolismul, iar caloriile din mancare se acumuleaza imediat.
 
Poti consuma 1-2 pahare de vin natural sau sampanie pe zi, iar in rest apa tonica cu zeama de lime sau lamaie si eventual putin ghimbir ras. Se acesta zilnic aceasta masura, fiind vorba de sarbatori.
 
 
 
2.Consuma multe supe calde, dar sa fie light din legume si zarzavaturi. Te ajuta sa-ti imbunatatesti digestia si tranzitul intestinal, iar gerului vei face fata mai usor, arzand calorii.
 
3.Consuma mancaruri picante, pentru ca ele au efecte de termogeneza si te ajuta sa slabesti, accelerand metabolismul. Poti adauga condimente picante la multe mancaruri de sarbatori.
 
4.Nu consuma mancare consistenta chiar de la micul dejun. Racoreste stomacul cu aperitive light si sanatoase, consuma iaurt degresat sau cu putine grasimi, tartine inedite din sos de guacamole (avocado) sau naut si orneaza-le frumos cu legume si verdeturi, dar nu spune nu nici branzeturilor.
 
 
Alege tipuri sanatoase de branza precum branza de vaci, urda, casul, perlutele de branza, ricotta sau halloumi. Sa stii ca halloumi este o branza inedita si perfecta pentru sarbatori si nu numai si asta pentru ca are consistenta carnii si se gateste ca ea la grill, cuptor sau prajire. O felie de halloumi este ca si cum ai manca o portie mare de carne si te ajuta sa consumi mai putin la masa.
 
5.Este deja stiut faptul ca rudele si prietenii se aduna seara la cina si ajungem sa consumam mancaruri mult prea consistente. Sfatul nostru este sa alegi carne de marimea unei palme si sa consumi alaturi ingrediente mai inedite decat ce te-ai obisnuit sa consumi in afara sarbatorilor, iar alaturi sa ai multa, multa salata si verdeturi.
 
6.Consuma cate un smoothie la 2 ore ca sa nu simti nevoia sa mananci foarte mult. Este de ajuns sa consumi cate putin din toate alimentele, mancarurile si deserturile.
 
7.Consuma cate o salata la fiecare masa principala sau gustare. Iata 5 salate din cuscus, bune la slabit, care iti vor impresiona oaspetii si rudele!
 
 
8.Consuma multe fructe precum portocale, kiwi, mere sau clementine.
 
9.Trebuie sa ai avocado in meniu, preparand mai multe mancaruri pentru ca este un aliment versatil, inedit, la moda si consistent.
 
10.Ai voie sa consumi pe zi 4-5 sarmale, dar cu sos light sau salata.
 
11.Poti consuma racitura de pasare cata vrei.
 
12.Poti consuma chiar si un carnat, dar cu multa salata de cruditati.
 
 
13.Consuma muraturi ca sa ajuti flora intestinala.
 
14.Consuma cate o felie pe zi din orice desert sau o bucata.
 
15.Axeaza-te pe mezeluri si carne slaba de pui, curcan, copanele, peste fara spini, fructe de mare.
 
 

 

Tags:
trucuri sa nu te ingrasi
sarbatori
nu te ingrasi mancand orice
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare