Un mar pe zi

Vorba care spune ca un mar pe zi tine medicul departe este o axioma. Nu trebuie dovedita pentru ca este un adevar esential. Daca ai indoieli si daca privesti marul ca fiind un fruct banal afla ca acesta este adevarutul rege al fructelor si o ganntie a sanataii si frumusetii. Merele nu sunt doar o sursa de minerale si vitamine, ci si o mica pilula pentru sanatate. Ce fac merele pentru tine?

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

Scad colesterolul. Un mar are circa 4-5 grame de fibre, unele dintre ele fiind sub forma de pectina, un tip de fibre solubile ce scade nivelul colesterolului rau, blocand absorbtia lui si ajutand corpul sa il foloseasca, mai degraba decat sa il stocheze.

Mentin senzatia de satietate. Datorita fibrelor, merele te ajuta sa iti mentii senzatia de satietate fara sa vina la pachet si cu prea multe calorii. Un fruct mediu are in jur de 95 de calorii. Corpului ii ia mai mult timp sa digere fibrele complexe decat ar face-o cu materiale mai simple, precum zaharul sau cerealele rafinate.

Vezi cum arata o cina completa cu mere

Te ajuta sa slabesti si iti mentin silueta. O componenta a cojii de mar (care are si cea mai mare parte din fibre) se numeste acid ursolic, acesta fiind in stransa legatura cu un risc mai mic de obezitate, dupa cum au aratat studii recente realizate pe soareci. Substanta ajuta la arderea mai rapida a caloriilor si cresterea masei musculare.

Previn si amelioreaza problemele de respiratie. Patru sau mai multe mere pe saptamana ajuta la o mai buna functionare a plamanilor, asta datorita antioxidantului numit quercitina, gasit in coaja fructului. Un studiu arata ca cele care consuma multe fructe au un risc mai scazut de a naste copii cu astm. Cele mai bune: merele mici si urate.

Previn raceala. Desi nu rivalizeaza cu portocalele, in ceea ce priveste continutul de vitamina C, merele raman o sursa excelenta de vitamina C, buna pentru sistemul imunitar. Ele ofera opt miligrame de vitamina pe un fruct mediu, ceea ce inseamna 14% din doza zilnica recomandata.

Supa de morcovi cu mere

Previn cancerul. Cercetatorii francezi au descoperit o chimicala in mere care previne cancerul de colon si ficat.

Scad riscul de diabet. Merele, la fel ca perele si afinele, se afla in stransa legatura cu un risc mai mic de a face diabet de tip 2, datorita antioxidantilor precum antocianina, responsabili pentru culoarea rosie, purpurie sau albastra a fructelor.

Te fac mai destept. Merele te ajuta sa ai o memorie mai buna si scad riscul bolii Alzheimer. Quercitina este cea care ajuta creierul sa functioneze optim, scrie huffingtonpost.com.

Stiai ca merele fac minuni in dieta! Cate mere ai mancat azi?

Tags:
Un mar pe zi
mere
dieta cu mere
diabet
colestrol
dieta pentru scaderea in greutate
alimentatie sanatosa
vitamina C
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare