• Cat de mult rau iti face gelul antibacterian

    Cat de mult rau iti face gelul antibacterian

    De prea mult timp, ne-am obisnuit sa ne pastram mainile cat mai curate si facem tot posibilul ca sa fie asa: ne spalam mai des sau cumparam si folosim produse care n-ar avea ce sa caute in gentile noastre. Printre acestea, se numara si unul dintre aparent inofensivele geluri antibaceriene.

    Din diferite motive credem ca bacteriile nu ne fac altceva decat rau si ca singurele bacterii bune sunt cele moarte. Insa mitul asta raspandit anapoda ne face el in sine mai mult rau decat bine.

    In principiu, gelul antibacterian serveste aceeasi functie ca si antibioticele, iar de antibiotice doar stim sa ne ferim mai tare ca de bacterii. In 2013, insa, OPC-ul american a dovedit ca gelul antibacterian contine compusi sintetici care atrag de la sine probleme de sanatate, cum ar fi triclosan sau triclocarban, care pot cataliza schimbari hormonale in corpul nostru.

    Efectul cel mai raspandit si mai probabil al folosirii gelurilor antibacteriene este scaderea rezistentei la bacterii, astfel scazandu-ne si puterea sistemului imunitar. Studiile au demonstrat faptul ca limfocitele T, esentiale in imunitatea mediata celulara, se dezvolta in contact cu patogenii. In lipsa lor, aceste celule nu se mai dezvolta, iar sistemul nostru imunitar se inrautateste.

     
    \"\"
    In plus, sa nu uitam ca gelul antibacterian contine alcool etilic, iar riscult de inghitire poate fi mare. Aici facem o paranteza pentru copii mici care pot fi atrasi de culorile puternice si mirosurile artificiale de alimente. Chiar si o cantitate mica de alcool etilic cauzeaza dureri de cap, de stomac si ameteala la un copil mic. In plus, daca iti obisnuiesti copilul sa foloseasca gel antibacterian, iar acesta se taie accidental si foloseste gelul, alcoolul este absorbit direct in sange.
     
    \"\"
     

    In cazul in care alaptezi, evita sa folosesti gel antibacterian

    Triclosanul din poate ajunge in laptele matern si -dupa cum spuneam mai devreme, te poate afecta hormonal. Sa nu uitam ca gelul bacterian poate contine si ingrediente care declanseaza reactii alergice si sensibilitati care pot duce la schimbari comportamentale in cazul copiilor.

    Pana la urma, tot sapunul si apa ne raman prieteni de nadejde in lupta cu microbii care chiar nu ne fac bine. Cel mai bine sa aruncam gelul antibacterian la gunoi si sa nu mai cumparam altul.

     

  • Cum sa-ti faci ziua mai buna

    Cum sa-ti faci ziua mai buna

    Dupa un weekend relaxant si plin de timp pentru tine, ziua de luni vine ca nuca-n perete. Suntem moracanosi dimineata, ocupati dupa-amiaza si obositi seara. Daca urasti ziua de luni, iti displace aproape un sfert din viata ta, iar conceptul asta ma intristeaza mai tare ca ziua de luni.

    Sunt doar 12 pasi spre fericire, afla care sunt si urmeaza-i!

    Sunt o multime de metode prin care ne putem face ziua mai buna, iar ele sunt aplicabile indiferent de e luni, miercuri, joi sau ziua in care tipa seful la tine. Uite cateva sfaturi prin care poti sa-ti faci ziua mai prietenoasa fara sa te obosesti prea tare.

    1. Imbratiseaza-ti iubitul/iubita

    Inainte sa iesi din casa, ia-l/ia-o in brate. Cercetatorii de la Universitatea din Utah au descoperit ca mirosul familiar ca parul sau pielea celui drag ne cresc nivelul de serotonina, astfel ne fac ziua mai buna. De ce n-ai incepe saptamana cu un gest tandru?

    2. Da muzica mai tare

    Uita de povara unei zile neplacute, ascultand muzica cu un tempo ridicat. Fie ca o faci la birou sau in timp ce faci sport, o melodie buna iti invigoreaza cheful de viata, asa da drumul la radio sau asculta piesa ta preferata de dans. Daca nu stii ce sa asculti, incearca asta:

    3. Scoate gunoiul virtual

    Foloseste-te de dimineata asta sa te dezabonezi de la toate newsletterele pe care nu le citesti si care-ti umplu  casuta de e-mail saptamana de saptamana. 

     
    \"\"
     
     4. Mananca ceva bun

    Daca ti-ai luat angajamentul de a manca sanatos, ziua de luni incepe mai bine cu o gustare care-ti face placere. Fie ca-ti ploua in gura dupa ceva sarat sau ceva dulce, o masa care ne gadila simturile ne face si ziua mai putin amara.

     
    \"\"
     
    5. Nu mai vorbi cu degetele mari

    Lasa SMS-urile de o parte astazi si ocupa-ti timpul cu vorbitul fata in fata sau macar cu un telefon. Un studiu al Universitatii Alliant spune ca aceia care trimit mesaje scris des sunt mai predispusi la sentimentul de singuratate si anxietate. Tu poti sa le eviti!

    6. Intinde-te

    Nu trebuie sa te schimbi in pantalonii de yoga si sa faci miscare cateva ore. Cateva intinderi usoare te pot ajuta enorm. Intinde-ti bratele deasupra capului. Ridica-i si coboara-ti umerii de cateva ori. Indinte-ti picioare si sprijina-ti bustul de perete. Intinsul iti amelioreaza circulatia si flexibilitatea si poate ajuta la relaxarea muschilor care ii simti tensionati.

    Daca nu stii cum sa faci stretching pentru relaxare, arunca un ochi aici.

    7. Elibereaza-ti biroul
     
    Dezordinea din fata ochilor iti umbreste capacitatea de concentrare. Arunca hartiile de care nu mai ai nevoie si spala canile pe care le strangi pe birou de saptamana trecuta. Un mediu curat si organizat iti creste productivitatea din ziua respectiva.
     
    \"\"
     

    8. Fa-ti un selfie!

    Daca vrei ceva facut corect, fa-l singura! Asa ca pune-ti cel mai bun zambet pe bune si fa-ti o poza cu telefonul. Fa-ti chiar doua sau trei pana gasesti una care sa te multumeasca. Pastreaz-o pentru tine sau pune-o pe Instagram sau Facebook. O sa te simti mai bine dupa ce vezi cat de bine arati astazi.

    E mai bine acum? Hai, la treaba cu tine!


Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare
Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Top util
Ultimele articole