Vara este perioada perfecta pentru un regim alimentar disociat - idei geniale de meniu

Diete celebre 20.06.2018 dietetik
Cred ca cei mai multi dintre noi isi doresc sa scape de cateva kilograme in plus atunci cand vine vara. Ne dorim sa aratam bine in rochia preferata, in costumul de baie sau sa ne simtim mai confortabil pe timpul temperaturilor ridicate. In jurul nostru exista o sumedenie de diete care de care mai restrictive si mai complicate. Majoritatea presupun numararea caloriilor, dar si combinarea sanatoasa a alimentelor si ai nevoie de cateva cunostinte nutritionale.
 
Atunci cand trebuie sa faci combinatii alimentare trebuie sa avem grija sa le evitam in anumite momente ale zilei, sa nu depasim doza recomandata din fiecare si sa combinam exact ce este sanatos si benefic pentru organism ca sa avem energie pentru tot restul zilei. Cand iti este foame nu te mai gandesti ce si cum se combina si mananci ce ai la indemana. Putini au timp si chef sa se “joace” cu combinatiie culinare.
 
Ne-am gandit ca cea mai potrivita dieta pentru tine ar fi o dieta disociata, care iti permite sa consumi cate o categorie alimentara diferita in fiecare zi pentur un anumit timp. Tine dieta pana ajungi la silueta dorita. Tine cont ca poti slabi 4-5 kilograme numai intr-o saptamana fara infometare. Este mult mai usor sa respecti un meniu sau sa-ti gandesti tu unul personal cand stii ce alimente corespund unei zile. 
 

Cum arata un meniu disociat?

 

Meniul te va surprinde in mod sigur. Este variat, sanatos si consistent. Ce-ti poti dori mai mult?
 
Ziua 1 – Ziua fructelor
 
Trebuie sa ne pregatim organismul pentru noile schimbari alimentare, indiferent daca vrei sa tii dieta pentru 1-2 saptamani sau sa faci din ea un stil de viata permanent. Ai libertatea sa consumi doar fructe sanatoase si cu putine zaharuri si fructoza. Le poti consuma ca atare, in salate, ape aromatizate si smoothieuri. Idei:
 
  • Inghetata din pepene rosu sau galben – pur si simplu dai o forma simpatica pepenelui, introduci un betisor si il lasi la congelator pentru 2 ore; nu trebuie iaurt, lapte, oua sau altceva
  • Suc de pepene rosu – introduci intr-un pepene rosu, care este ceva mai apos decat cel galben o pompa pentru a iesi toata zeama din el – te vei servi din el ca si cum ai bea apa de la robinet
  • Salata din mix de fructe – kiwi, avocado, citrice, ananas, papaya, mango, fructe de padure, mere, rodie
  • Inghetata din oricare alt fruct dat prin blender si pasta pusa la inghetat
  • Salata din fructe mici si inghetate
 
 
 
Ziua 2 – orezului
 
Uita de orezul alb si alege doar orez jasmin, salbatic, brun sau rosu. Aceste soiuri sunt pline de antioxidanti puternici si proteine vegetale. Ai grija sa consumi 3-4 linguri la o masa principala. De aceasta data ai libertatea de a combina orezul cu tot felul de legume si verdeturi. Idei:
 
  • Orez cu muraturi asortate
  • Orez in stil mexican cu mix de legume picante
  • Orez cu patrunjel tocat
  • Orez cu diverse legume la grill
  • Legume umplute cu cate 1-2 linguri de orez si anume rosii, ardei gras, dovlecei si vinete

Esti pe dietetik.ro, locul in care afli cum sa traiesti sanatos si ce diete ti se potrivesc!

 
Ziua 3 – Ziua lactatelor
 
Uita de laptele de vaca cu multe grasimi. Iti recomand lapte de cocos, migdale, soia sau lapte de capra. In ceea ce priveste iaurtul poti consuma kefir si iaurt grecesc cu putine grasimi. In ceea ce priveste branza consuma feta, branza tofu si branza de vaci. Combina toate acestea cu verdeturi tocate, seminte si fulgi de ovaz sau tarate de ovaz. Poti folosi chiar si iarba de grau din care sa obtii suc la blender.
 
 
Ziua 4 – Ziua sucurilor
 
Este o zi completa de detox. Te ajuta sa mai stimulezi metabolismul si sa mai elimini din toxine. Iti recomand ape aromatizate din legume, fructe si ghimbir si tot felul de smoothieuri din legume si fructe. 
 
 
Ziua 5 – Ziua legumelor
 
Consuma ce vrei in materie de legume in toate modurile posibile. Idei:
 
  • Legume marinate cu patrunjel tocat si marar
  • Legume la abur
  • Legume la grill
  • Legume rondele facute chipsuri la grill
  • Frigarui din legume la grill
  • Sandvisuri din legume fara paine
  • Legume cu pesmet
  • Salate crude

 
Ziua 6 – Ziua pestelui
 
Consuma peste la grill, cuptor sau la abur gatit cu legume si verdeturi. Poti consuma somon, tilapia, pangasius, fructe de mare, ton etc. Combina cu zeama de lamaie, ulei de masline, legume si verdeturi, dar si cu sosuri light.
 
 
 
Ziua 7 – Mananca ce vrei
 
 
Stii ce categorii alimentare ai voie, asa ca da drumul la imaginatie.
 

 

Tags:
regim alimentar
regim alimentar disociat
idei geniale de meniu
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare