Vrei sa slabesti fara efort? Tine cont de 10 reguli de aur!

Motivatie 15.03.2018 dietetik
Atunci cand ai 4-5 kilograme in plus este usor sa le dai jos, dar daca depasesti pragul de 100 de kilograme lucrurile se complica. Acest lucru se intampla pentru ca nu ai fost ponderat in alegerile culinare facute si ai permis sa traiesti dupa nici un principiu alimentar. Oricine trebuie sa fie constient ca lucrurile pot scapa oricand de sub control cand vine vorba de kilogramele in plus. Desigur, toate acestea nu inseamna ca trebuie sa traiesti zilnic cu apa si o maslina pentru a slabi si pentru a preveni efectul yo-yo. Ideea este sa mancam tot ce ne place, pentru a aduce organismului nutrientii necesari, dar sa fim cumpatati si sa nu traim doar pentru a manca. Ce nu stiu multi este faptul ca pana si alimentele dietetice pot ingrasa daca sunt consumate in exces.
 
Organismul are nevoie de vitamine, minerale, antioxidanti, proteine, carbohidrati buni, fibre si enzime digestive bune. Cand vom intelege acest lucru, nu ne vom mai chinui in fiecare an sa ajungem la silueta dorita pentru a incapea vara in costumul de baie. Trebuie sa mentionez ca oscilatiile de greutate nu sunt deloc sanatoase. Pot da peste cap organismul, mai ales pe partea metabolica si hormonala si nu mai zic ca ne sensibilizam pielea, favorizand aparitia vergeturilor. Poate e cazul de acum sa uitam de sedentarism si de dietele ciudate si stricte si sa ne indreptam spre un stil de viata sanatos din toate punctele de vedere, dar care sa nu ne frustreze din punct de vedere gastronomic.
 
 
 
In procesul de slabire si de mentinere a siluetei exista foarte multe reguli, pe care nu stiu cine le va respecta fiind atat de multe. Cert este ca 10 principii alimentare esentiale, ar ajuta pe oricine si sunt mult mai usor de pus in practica. Am stabilit cele mai importante reguli si anume:
 
1.Multe persoane se descurajeaza cand vine vorba de slabit pentru ca asociaza imediat pierderea kilogramelor cu exercitiile extenuante la sala de fitness. Realitatea este ca sportul este sanatos si te ajuta sa-ti pui sangele in miscare, sa accelerezi metabolismul si sa-ti imbunatatesti conditia fizica. Nu te baza doar pe sport cand vrei sa slabesti, pentru ca va fi foarte greu sa iti faci din primele zile o astfel de rutina, mai ales daca stii ca in ultimii ani ai fost destul de sedentar. Procentul corect este ca alimentatia reprezinta cam 70% din procesul de slabire, iar sportul 30% si orice forma de miscare este considerata benefica. Iata ca pana la urma tot alimentatia conteaza mai mult.
 
2.Cei care vor sa slabeasca se cantaresc obsesiv. Nimic mai gresit. Nu cred ca ai slabit decat 50 de grame fata de acum o ora cand te-ai cantarit iar, asa ca nu vad sensul. Cei mai multi se asteapta la rezultate uimitoare peste noapte, dar slabirea presupune rabdare, timp si motivatie.
 
 
3.Nu exista dieta care sa functioneze fara detoxifiere. Este etapa de pregatire a organismului pentru alt regim alimentar si asta pentru ca iti elimina toxinele si te vei dezvata sa mananci atat de mult.
 
4.Moderatia este cel mai important principiu daca vrei sa ai o silueta frumoasa si o sanatate de fier. Atata timp cat nu avem o farfurie de mancare din care sa mai poata manca 2-3 persoane este suficient. Trebuie sa ai cate putin din fiecare si anume putina proteina, putine vitamine si minerale din legume si verdeturi, putine seminte, unele legume au si carbohidrati buni si mai ai nevoie si de grasimi sanatoase precum uleiul de masline, avocado, etc. Exlus clasicele alimente despre care stim ca ingrasa.
 
5.Sa gasim varianta sanatoasa la fiecare aliment nesanatos. In loc de carne de porc si vita sa consumam carne slaba de pasare, peste si fructe de mare, in loc de sucuri carbogazoase smoothieuri, in loc de zahar rafinat indulcitori naturali, etc.
 
6.Ai grija la unele suplimente de slabit. Ele pot fi sanatoase si sigure, dar nu te baza doar pe ele daca vrei sa slabesti. Adevartii nutrienti ii vei lua doar din mancare.
 
7.Avem nevoie zilnic de 1200-1600 de calorii, barbatii chiar 1800, asa ca nu trebuie sa ne infometam. Sa alegem calorii sanatoase si satioase si nu calorii goale.
 
8.Nu trebuie sa exista masa principala fara legume si verdeturi, indiferent ce ai manca.
 
 
9.Consuma suficienta apa, pentru ca ajuta digestia si taie din pofta d emancare.
 
10.Redu stresul. Multi mananca pe fond de stres.
 

 

Tags:
slabesti
reguli de aur
fara efort
Bookmark and Share
[del.icio.us] [Digg] [StumbleUpon] [Twitter]

Articole similare
Lasa un comentariu
 
codul de validare

Calculator
cm
kg
ani
   
Planifica-ti meniul
Intreaba specialistul
  • Dietetik raspunde, Dietetik raspunde

    Redactorii Dietetik.ro isi pun la bataie experienta si cunostintele acumulate. Adresati aici intrebarile...

  • Andra Chirnogeanu, Fitness trainer Fitcurves Andra Chirnogeanu
    Fitness trainer Fitcurves

Adreseaza o intrebare